تاریخ انتشار: شنبه 1394/09/07 - 13:00
کد خبر: 186369

در نشست خبری رونمایی از گفتمان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

افرادی در جامعه درصدد تحقیر ملی در بین دانشجویان هستند/ رفع تضاد طبقاتی را یکی از مطالبات خود می‌دانیم

افرادی در جامعه درصدد تحقیر ملی در بین دانشجویان هستند/ رفع تضاد طبقاتی را یکی از مطالبات خود می‌دانیم

متاسفانه افرادی در جامعه هستند که درصدد تحقیر ملی در بین دانشجویان دانشگاهیان، مردم و آحاد جامعه هستند تا‌‌ همان چیزی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک آسیب و به اسم خود تبیهی نام برد ترویج دهند این عده باید بدانند ایران همیشه روی پای خود ایستاده است و دست نیاز به سمت هیچ دولتی دراز نکرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه روز دانشجو نشست خبری رونمایی از گفتمان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دفتر مرکزی این اتحادیه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین زینلیان، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری که امروز به منظور رونمایی از گفتمان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در آستانه روز دانشجو برگزار شد گفت: اتحادیه جامعه اسلامی امروز آمده است تا گفتمان اصلی خود را برای آینده عزت ملی معرفی کند چرا که در آینده‌ای نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را خواهیم داشت به همین خاطر ما دانشجویان عزت ملی را چه از لحاظ لغوی و چه معنوی مورد بررسی قرار دادیم تا در قالب یک گفتمان پویا برای آحاد مردم باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه افرادی در جامعه هستند که درصدد تحقیر ملی در بین دانشجویان دانشگاهیان، مردم و آحاد جامعه هستند تا‌‌ همان چیزی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک آسیب و به اسم خود تبیهی نام برد ترویج دهند این عده باید بدانند ایران همیشه روی پای خود ایستاده است و دست نیاز به سمت هیچ دولتی دراز نکرده است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه یک دانشجوی ایرانی باید حداقل‌های یک زندگی دانشجویی را در اختیار داشته باشد خاطرنشان کرد: منظور از دارا بودن این حداقل‌ها به این منظور است که وقتی دانشجوی ما خودش را با سایر دانشجوهای دانشگاه‌های دنیا مقایسه می‌کند چه در مباحث مادی اعم از امکانات دانشگاهی و... و چه در برخورد مسئولان دانشگاهی اساتید تبعیض و تفاوتی را احساس نکنند اگر دانشجو حس کند در کشور خود عزیز است دیگر ما شاهد فاجعه فرار مغز‌ها نخواهیم بود.

زینلیان تصریح کرد: همچنین در حوزه اساتید دانشگاهی نیز این عزت باید رعایت شود احترام به نظر اساتید نباید یک احترام بادکنکی باشد بلکه باید از این قشر فرهیخته در تصمیم گیری‌های کشور همفکری گرفت در خصوص عزت معلمین نیز متاسفانه یکی دو سالی می‌شود تجمعات و اعتراضات آن‌ها را شاهد هستیم مگر آن‌ها چه می‌خواستند جز حداقل‌های یک زندگی معیشتی پس با این تفاسیر باید بدانیم که در تمام اقشار با بحث عزت مواجه هستیم.

وی با اشاره به نقش عزت در حوزه کشاورزی و صنعتگری بومی و اقتصاد کشور افزود: خوشبختانه در دهه‌های اخیر جنبش دانشجویی خیلی خوب توانسته به مباحث اقتصادی ورود پیدا کند که از جمله آن به راه انداختن جنبش مبارزه با ربا و روند غلطی است که در بورس شاهد آن هستیم همچنین تولید برنامه‌های تلویزیونی همچون «ثریا» و به راه انداختن اردوهای جهادی توسط دانشجویان از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار در جامعه بوده است تا جایی که اردوهای جهادی هم اکنون نقش بسیار مهمی را در تحول مناطق محروم کشور دارند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: ما در حال حاضر در برخی روستاهای کشور حتی آب شرب نیز نداریم و در شهرهای پیشرفته و صنعتی نیز با مشکلاتی همچون آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست و حتی اخیر آلودگی مواد غذایی مواجه هستیم که همه آن‌ها زندگی مردم را تهدید می‌کند از نظر ما یک ایرانی لایق یک معیشت در خور شأنش است ما در حوزه نظام سلامت و بحث‌های اجتماعی تغییرات بسیار مثبتی را در این دولت شاهد بودیم اما آن قدر چاله‌های موجود بسیار است که باید با سرعت بیشتری برای رفع آن‌ها حرکت کنیم.

زینلیان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر عزت ملی باشد یعنی امنیت خواهد بود و وجود امنیت موجب پیشرفت کشور خواهد شد تصریح کرد: به همین خاطر است که جنبش دانشجویی گفتمان خود را بر مبنای عزت ملی بنا نهاده است تا بتواند در مردم این باور را ایجاد کند تا عزت خودشان را از مسئولان مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در خصوص توزیع سبد کالا و اخیرا در خصوص وام فروش خودرو عملکردی را داشته که موجب خدشه دار شدن عزت مردم شده است اظهار داشت: جنبش دانشجویی مخالف تولید خودروی ملی و ارزشی نیست بلکه معتقد است اگر سایپا و ایران خودرو، خودرویی را تولید می‌کنند باید لایق و در خورشان یک ایرانی چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ قیمت معقول باشد اینکه یک وام بیست و چند میلیونی باعث شود مردم تا سالیان بعد دستشان به سوی دیگر برای پرداخت این وام دراز باشد این یعنی حقیر شدن عزت ملی.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه سخنانش از تدوین سندی در خصوص پایدار کردن عزت در خانواده‌های ایران توسط دفتر خواهران جامعه اسلامی خبر داد و گفت: هم اکنون در این واحد دانشجویان درصدد تدوین سندی در خصوص چگونگی حفظ عزت در خانواده با در نظر داشتن پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فضای مجازی که امروزه گریبان گیر خانواده‌ها شده است هستند.

منتظمی: هدف ما ایجاد چارچوبی بر مبنای عزت ملی است

در ادامه این نشست متین منتظمی، مسئول واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص گفتمان اصلی این اتحادیه گفت: هدف ما ایجاد چارچوبی بر مبنای عزت ملی است چرا که مقام معظم رهبری در صحبت‌های اخیر خودشان تاکید زیادی بر مسئله عزت ملی داشتند و در کنار آن بحث منظومه اسلامی را نیز مطرح کردند که طی بررسی‌های انجام شده توسط اتحادیه جامعه اسلامی یکی از اساسی‌ترین رکن‌های آن را عزت ملی یافتیم.

وی ادامه داد: عزت ملی در لغت به معنای سرافرازی و سربلندی است به همین خاطر است که باید اهداف خود را به سمتی سوق دهیم که مردم به اقتدار و عزت خود افتخار کنند.

مسئول واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عزت ملی را به پنج دسته عزت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی تقسیم نمود و گفت: هر کدام این‌ها توسط اتحادیه جامعه اسلامی به صورت تخصصی شاخه بندی و بررسی و مطالعه گردید است تا بتوانیم خلاهای موجود در بین آحاد مردم و جامعه را پر کنیم.

منتظمی در خصوص عزت سیاسی خاطرنشان کرد: به طور مثال در این حوزه به بحث سیاست داخلی پرداخته شده است تا در بحث‌های انتخاباتی کشور بتوانیم براساس این گفتمان حرفی برای گفتن داشته باشیم و همچنین در سایر حوزه‌هایی که از انواع عزت نام بردم بتوانیم حرف‌های مردم را از کف جامعه به گوش مسئولان ابلاغ کنیم.

عرب: رفع تضاد طبقاتی را یکی از مطالبات اصلی گفتمان خود بر مبنای عزت ملی می‌دانیم

در ادامه این نشست وحید عرب، مسئول تشکیلات و دفا‌تر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز به زاویه دیگری از گفتمان اصلی این اتحادیه پرداخت و گفت: ما رفع تضاد طبقاتی را یکی از مطالبات اصلی گفتمان خود بر مبنای عزت ملی می‌دانیم چرا که امروز در ایران تضاد طبقاتی یکی از عوامل مهم زدودن عزت در میان مردم شده است. به ما می‌گویند فناوری را وارد کنید اما باید بدانید که هیچ کس امروز کوچک‌ترین ذره‌ای از علم خود را در اختیار ما نخواهد گذاشت و انتظار داشتن ما از کسب علم از دیگر یک مسئله خنده دار است.

وی در خصوص اظهارات خود افزود: امروز یک نماد برای عزت هر یک از ملت‌ها در دنیا و تا سالیان آینده رتبه و مقام کشور‌ها براساس توانایی‌های آن‌ها در حوزه علمی و پیشرفت‌هایشان خواهد بود.

مسئول تشکیلات و دفا‌تر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حوزه سلامت و بهداشت جامعه نیز تصریح کرد: در این بحث نیز عزت ملی معطوف رفتارهای بین مسئولان بیمارستانی با بیماران است و اینکه آیا رابطه آن‌ها درشان مردم است یا خیر؟

عرب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در فضای اخلاقی نیز درصدد پایدار کردن عزت ملی هستیم چرا که فضای اخلاقی باید بر پایه عزت بنا شود و از هر گونه توهین و تحقیر مبرا باشد ما باید جامعه‌ای را با هم بسازیم که آسیب‌های اجتماعی کمترین چالش را برای آن ایجاد کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top